בס”ד

כשאומרים לי לעצב “לוגו יוקרתי” – מה זה בעצם אומר?

בכל שנותיי כמעצבת גרפית המתמחה בעיצוב לוגו ויצירת מותג, אני שומעת את הצורך של הלקוחות לייצר עבורם לוגו יוקרתי, אז למה הם בעצם מתכוונים?

“לוגו יוקרתי” – בואו רגע נפתח את זה…

בתהליך האיפיון, לפני שהתחלתי בכלל לפתוח את האילוסטרייטור לעצב סקיצות- אני שואלת תחילה את הלקוחות מס’ שאלות מנחות שעוזרות לי להבין יותר על העסק, על המטרות שלו, על הייעוד והערכים שרוצה לשדר.

לא פעם שפשוט אמרו לי “אני רוצה שתעצבי לי לוגו יוקרתי”.
בעבר, כשהייתי מעצבת בתחילת דרכי, אז פשוט ניגשתי לעצב…….
אבל כיום, אחרי שנים רבות של ניסיון בלהבין ולקרוא את דרישות הלקוח,
התיאור ‘לוגו יוקרתי’ לא מספיק לי בכלל.

למה?

מטבע הדברים אנו אנשים שונים, המפרשים את העולם בצורה שונה.
זה נכון שכולם רוצים יוקרה, אך איך כל אחד מפרש “יוקרה” אצלו בראש??

ללקוח אחד,
יוקרה בעיניו זה שחור, זהב ונוצץ, או עמוס ודחוס – בעיניו משדר שפע.
לדוגמא:

או כמו הדוגמא שאני אוהבת לתת: את דאודורנט “שובל” של רון שובל, ליין שהוציא אצל פנינה רוזמבלום בתכנית גולדסטאר. כמובן שבחר למתג את הדאודורנט בשחור וזהב עם סילסולים (איך לא?)

אבל האם זה באמת משדר לכם יוקרה??

דוגמא נוספת…. המותג “ביוטיקייר” האמנם העלים כל זכר מהלוגו הראשון שלו, אך אני זוכרת היטב
הוא החל דרכו בלוגו “זהב” על גבי רקע שחור.
מהידע שלכן.ם. האם Beautycare הוא מותג זול או יקר?

ואם כבר ב”זהב” עסקינן, אז אגלה לכם סוד.
אין כזה בכל פלטת הצבעים שלי במחשב את הצבע ה”זהב”.
יש גוונים של כתום, צהוב, חום. יש שילובים בניהם ואפקט של.
לקוח שבאמת רוצה צהב על כרטיס הביקור שלו, יצטרך להטמיע את הזהב בבית דפוס (עם רדיד זהב) ובתוספת תשלום כמובן.
אך במדיה הדיגיטלית – תשכחו מזה. זה פשוט לא נראה טוב.

לעומת זאת, לקוח אחר יבקש שאעצב עבורו לוגו “יוקרתי”
אך בעיניו יוקרתי זה שחור ולבן. אותיות דקות. ריווחים גדולים. נקי. בלי עיטורים, קישקושים או ניצנוצים.
הלקוח הזה יעריך מינמליסטיות ויאמין בביטוי ש- less is more [=פחות זה יותר].

נראה דוגמאות…
אם כבר התחלנו לתת דוגמא מעולם האיפור, אז מי באמת יותר יקרה במחיר, באיכות ובמותג שיצרה לעצמה?
חברת “מאק” או חברת “ביוטיקייר” ?

אני ממשיכה לדוגמאות ממותגים יוקרתיים כמו “קוקו שנאל” ו”גוצ’י” שוודאי כולכם מכירים.

אוהבים לקנות ב”זארה”?
שמתם לב פעם שהמותג שלהם, החל מהלוגו ועד אופן עיצוב החלל בסניפים, העמדת הבובות, בחירת חלון הראווה וכו’ – שמתם לב שתמיד יהיה מנימליסטי, הרבה ספייס לבן (עם קצת שחור)?
משהו שישדר “כאן יוקרתי”…

לסיכום,
אנו אנשים שונים ומטבענו כל אחד מאיתנו יגדיר “יוקרה” באופן שונה,
אגב, בדיוק כמו כל דבר אחר בחיים…..
לכן מאוד מאוד חשוב בסמוך לערכי המותג שאתם מבקשים ללוגו שלכם – העבירו תמונות להמחשה והשראה עבור המעצב – כדי שיוכל להבין מה באמת אתם מבקשים ומצפים לראות.

גם אם אמרתם ערכים כמו: “נשי” או “גברי” – מה זה בעיניכם?
“רגוע” “שובב” “מודרני” או כל ערך אחר שתבחרו…… אני לעולם לא לוקחת את זה למקום שלי, אלא נותנת ללקוח להשלים את החסר ולשתף אותי באיך הוא רואה את פני הדברים.

מורן יעקובסון

Full Stack Digital Designer

נשואה לאלכס ואמא ל- 3 בנים: לביא (6.5), יגל (3.5) ואביר (2).
מתגוררת במושב נועם, סמוך לקרית-גת.

ילידת 1990 (מתי שפוטושופ הושק לראשונה)
לשעבר צלמת אופנה, וילדים ומאפרת. מעצבת כבר 16 שנים ומתמחה במיתוג מנצח וחווית משתמש באתרים.

מה עוד תרצו לדעת עליי?

הפוסטים הכי חמים

בואו להתעדכן ראשונים

הירשמו לניוזלטר ותדעכנו כשפוסט חדש מתפרסם

לא שולחת ספאם, או דואר זבל. רק עידכונים על פוסט חדש שיצא לאויר העולם.

כשאומרים לי לעצב “לוגו יוקרתי” – מה זה בעצם אומר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

כיצד הצלחתי ליצור “יש מאין”?

בפרויקט אתר חדש, המעצב או הסטודיו מצפים לקבל מהלקוחות חומרים. אבל מה קורה כשאין לו חומרים ראויים להקמת חנות סחר אינטרנטית? כך אני הגבתי למצב…

האתר נבנה ועוצב ע”י מורן יעקובסון