בס”ד

כיצד הצלחתי ליצור “יש מאין”?

בפרויקט אתר חדש, המעצב או הסטודיו מצפים לקבל מהלקוחות חומרים. אבל מה קורה כשאין לו חומרים ראויים להקמת חנות סחר אינטרנטית? כך אני הגבתי למצב...

אנחנו מדברים על מרץ לפני שנתיים.
שזה במונחים של “נצח” לפני פריצת ה-AI לשוק החופשי.

כמעצבת אתרים, אחד האתגרים הקשים שעומדים בפניי לפני כל פרויקט – ובייחוד בפרויקט של תכשיטים:
זה מחסור בתמונות.

לרוב, הלקוחות יהיו דלי תקציב ולא ישקיעו על יום צילומים והפקת אופנה מקצועית בהן התכשיטים שלהן יוצגו על מודליסטיות מקצועיות, בסטיילינג משובח ועם תמונות איכותיות.

במיזם הזה שאני מדברת עליו
בעל המותג (הג’ינג’י) הוא המעצב של התכשיטים.
החומרים שהעביר לי לפרוייקט הם בעיקר תמונות על אשתו (המקסימה באמת) וההריונית.
זה חמוד ומקסים, הדואליות ביניהם, אבל זה לא מספיק מקצועי, ובטח כשמקימים אתר – ומשקיעים על חנות אונליין.


“אין שני לרושם ראשוני”
וכך אני מתייחסת לכל באנר ראשי בעמוד הבית של האתר אותו אני מעצבת.
והמטרה בסופו של דבר – להניע למכירה!

בסקירה שלי ברשת מול עשרות חנויות תכשיטים אחרות,
ניתחתי והבנתי שהבאנר הראשי צריך להכיל פנים. מודליסטית. שתהיה אנושית, שתשדר סטייל שיק ויתעורר בי החשק לקנות.
לעיתים השתמשו בסלבריטיז אבל רובם הסתפקו במודליסטיות – שצולמו בהפקת אופנה.

במקרה הזה, כמעצבת האתר נותרתי עם שתי אפשרויות לפני:

1 – להפציר בלקוח שלי לדאוג לתמונות מקצועיות על מנת שאוכל להמשיך לעבוד. ועד אז הפרויקט ייעצר וזה כמובן על אחריותו.

2 – ליצור בעצמי את התמונות, לקדם את הפרויקט, ואף להספיק לשחרר לו לפני פסח שמתקרב בצעדי ענק.

אז אני, כהרגלי, בוחרת תמיד באפשרות 2.
דוחק בעצמי להתעלות מעל המצופה, ליצור “יש” מ-“אין”, להפתיע אפילו את עצמי
העיקר להיות בתנועה ולא לתת ללקוחות לעכב את הפרויקט.

הלפני. (תמונת שאטרסטוק של מודליסטית ג’ינג’ית)
האחרי. (בעבודת נמלים בפוטושופ, שתלתי את תכשיטי החנות)

אלו הם התכשיטים שחיברתי יחדיו (ועם התמונות האלו עבדתי):

ואם זה לא מספיק..

וכאמור אני שואפת לשלמות, וזה לא באמת מספיק לי 🙂
ייצרתי רצף של 3 מודליסטיות כאלו משאטרסטוק, ש”הלבשתי” עליהן תכשיטים שונים…
את שלושת התמונות חיברתי יחד באפטר-אפקטס, בשילוב של מסרים ומשפטים מתחלפים.

והתוצאה?

סרטון שיווקי לבאנר הראשי לחנות התכשיטים…. זו שהיתה חסרת בידול וחומרים לעבוד איתן.

לסיכום

אתגרים בפרויקטים תמיד יהיו, וכל הגדולה של מעצב טוב, זה להיות מספיק יצירתי ולהגיב מהר תוך מחשבה אמיתית על הלקוח ועל לו”ז הפרויקט שלא יפגע ויפסיד רווחים עתידיים (גם אם העיכוב בגללו).

מורן יעקובסון

Full Stack Digital Designer

נשואה לאלכס ואמא ל- 3 בנים: לביא (6.5), יגל (3.5) ואביר (2).
מתגוררת במושב נועם, סמוך לקרית-גת.

ילידת 1990 (מתי שפוטושופ הושק לראשונה)
לשעבר צלמת אופנה, וילדים ומאפרת. מעצבת כבר 16 שנים ומתמחה במיתוג מנצח וחווית משתמש באתרים.

מה עוד תרצו לדעת עליי?

הפוסטים הכי חמים

בואו להתעדכן ראשונים

הירשמו לניוזלטר ותדעכנו כשפוסט חדש מתפרסם

לא שולחת ספאם, או דואר זבל. רק עידכונים על פוסט חדש שיצא לאויר העולם.

כיצד הצלחתי ליצור “יש מאין”?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים

האתר נבנה ועוצב ע”י מורן יעקובסון