הפוסט הזה ידבר על שיווק, ואם לדייק: על ההשראה למודל השיווקי שלי.
כידוע, לעסק אין זכות קיום ללא לקוחות.
וכדי לייבא לקוחות לאתר, לחנות או למשרד יש מס' ערוצים של שיווק העומדים לרשותנו בשוק, כמו: "מפה לאוזן", קידום אורגני וממומן בגוגל, קידום ממומן ואורגני בפייסבוק, דפי נחיתה המובילים לרשימת תפוצה היישר לדיוור במייל או הודעות SMS, כתבות ממומנות של טאבולה ואאוטבריין, קידום ממומן בסטורי באינסטגרם, מובילות דעת קהל, קבוצות וואסאפ, פרסום ברשתות חברתיות כמו פינטרסט, לינקדין ותיק-טוק…. וכל זה בעולם הדיגיטל. כשנכנסים לאופליין – יש מודעות בעיתון, פליירים מדלת אל דלת, מגנטים, שלטי חוצות וכו'…
הרשימה ניראת ארוכה אבל בטוחה שישנם ערוצי שיווק נוספים ששכחתי להזכיר….. בקיצור – אין גבול.
והתקציבים? מה איתם? אין גבול בריבוע.
ושם המשחק הוא כזה……… ככל שתקציב השיווק יהיה גדול יותר – כך תזכו ליותר חשיפה. ואחוזים מהחשיפות יתורגמו גם ללקוחות משלמים.
ככה זה עובד היום עם כל העסקים.
זאת אומרת, כמעט כל העסקים.
אני לא יודעת מי מכם נתקל כמוני ביוצאים מן הכלל, אפשר לומר יחידי סגולה.
בעלי עסקים מבוקשים, שלא השקיעו את זמנם וכספם כלל בשיווק.
אספר לכם על עליזה גבות.
עליזה גבות היא אשה עצמאית, עוסקת מורשה, שעושה גבות ושפם לנשים, מבוקר עד ערב. יותר נכון מ- 11:00-18:00 ללא ימי שלישי שם ימי החופש שלה. וימי שישי בשעות 10:00-14:00.
הסטודיו שלה ממקום בחנות פינתית, בשכונת רמות שבבאר שבע. בכניסה תמצאו פינת המתנה מרווחת שולחן קפה במרכז עם סלסלת כרטיסי ביקור/פליירים שעליזה מאפשרת ללקוחות העצמאיות שלה להשאיר שם, יש שם טלויזיה דולקת, מראה גדולה ממול שיהיה אפשר לצפות בטלוויזיה אם אני יושבת מתחתיה.
וכמובן את העמדה של עליזה: כיסא בר מתכוונן שבו יושבת הלקוחה, לצד קומודה גדולה עם מראה, וכמובן עליזה שעומדת מולה ועושה שפם-גבות.
העבודה שלה בעמידה, והידיים תמיד בתנועה.
עליזה היא תקתקנית, דייקנית, יודעת להוציא גבות מושלמות לכל אחת בכל מצב, במינימום זמן, פשוט אומנות. עליזה תמיד תזכור אותי, תשאל לשלומי, וגם אם לא הייתי שנתיים היא תזכור את השיחה האחרונה שלנו ותמשיך להתעניין מאותה הנקודה.
כל לקוחה נוספת שנכנסת למקום, היא קוראת בשמה ושואלת לשלומה.
אם מקבלת שיחת טלפון תוך כדי, בד"כ מלקוחה שמבקשת לדעת פרטים, היא מצמידה את הטלפון לכתף וממשיכה לעבוד עם 2 ידיים זריזות וחוט בפה. גם נותנת שירות ללקוחה שבטלפון וכל זאת מבלי לגרוע בלקוחה שיושבת על הכיסא מולה, ואף לא מחטיאה.
להיכנס אליה למקום, זה תמיד לפגוש פנים מוכרות של מישהי מהעבר שלמדה איתי בתיכון או שכנה או מכרה.
"החיסרון" היחידי והגדול (בעניי) זה עניין התורים.
אי אפשר לקבוע תור. עליזה לא מתעסקת ביומנים, ובפגישות. היא עושה את עבודתה נאמנה, ומשאירה את זה לנו, הלקוחות.
התור הוא על בסיס מקום פנוי, צריך פשוט להתייצב במקום ולשאול: "מי אחרונה?? אז אני אחריך.." ולפנות ביומן זמן לא מוגדר לשם התענוג הזה.
הבעיה (בעניי) מתחילה בזה שאף פעם לא מצאתי מועד "רגוע" אצלה. תמיד עמוס. תמיד זה להגיע ולראות 4-6 בנות לפניי….. ואז נכנסות עוד 1-2 שסיימו (מסתבר) סיגרייה בחוץ ונכנסו מבלי שהחשבתי אותן בהתחלה….
ובזמן שאני ממתינה שם נצח, צופה בטלויזיה ושומעת את שיחות הסלון שלה עם כולן – מגיעות עוד 4-6 בנות אחרי, יש תמיד את זו שנכנסת ומתייאשת מיד מהתור ומכריזה לעליזה שתחזור עוד שעתיים… או מבקשת ממנה שתעדכן מתי רגוע.
חשבתי שימי חול בבוקר יהיה פנוי, חשבתי ימי שישי כולן בסידורים אז יהיה פנוי, חשבתי לפני סגירה יהיה פנוי… בקיצור, תמיד עמוס שם (טפו טפו).
פעם אחת, נזדקקתי מאוד לשירותי הגבות שלה, ולא התחשק לי להמתנה נצחית (גם לא התחשק לי להפקיד את הגבות שלי ביידי מישהי זרה שצריך לסמוך מחדש) אבל עניין ההמתנה היה משמעותי לי.
פניתי בפייסבוק לבנות בקבוצה בארשבעית "תמליצו לי על תותחית גבות"
קיבלתי תגובות מנשים, עם תיוג של בעלות מקצוע, תיוג של דפי פייסבוק, מספרי טלפון וכו'………
והיו כמה שרשמו "עליזה גבות". פשוט ככה. בלי תיוג. בלי דף עסקי. בלי מספר טלפון.
כאילו מדובר במותג שברור ומוכר לכולן. שמה הולך לפניה..
הופתעתי והתרשמתי כאחד.
איך אשה, עצמאית, שאין לה נוכחות בפייסבוק, מקבלת פרסום (עקיף, אפשר לומר פה לאוזן) גם במדיה הזו.
ופתאום גם חשבתי לעצמי, שאף אחת מאיתנו לא יודעת את שם המשפחה שלה.
היא פשוט…………. עליזה גבות.
אין לה באמת לוגו.
אין לה אתר אינטרנט.
אין לה כרטיסי ביקור.
אין לה פייסבוק.
אם תעשו עליה גוגל תגלו שהיא כתובה כי שאלו עליה או חיפשו אותה. לא כי היא עשתה מאמצים כבירים לשווק את עצמה, כמו מרבית בעלי העסקים בישאל.
תהיתי לעצמי בלי סוף
איך – היא – עושה – את – זה ??
עוסקת מורשה, עם תור ארוך של לקוחות שלא נגמר (טפו טפו אמרתי?) בלי טיפת שיווק מכוון.
את האניגמה הזו לא באמת פתרתי (סליחה אם אני מאכזבת את הקוראים)
אבל מאותו הרגע החלטתי, שעליזה גבות היא ההשראה שלי, כמודל שיווקי.
אז נכון, אין כאן באמת "מודל"
אבל משיחות איתה ברור שהיא אשה מאמינה בהשם (לא דתיה אבל מאמינה)
כאשר אני מסתכלת על דו"ח ההכנסות שלי, ומנסה לנתח את מקורה של כל עסקה, תוצאה של איזה אקט שיווקי שלי?…. ומגלה ש…..
אני עושה מאמצים קטנים מאוד כדי לשווק.. רוב העסקות פשוט מגיעות את דרכן אליי.
אם תציצו בדף העסקי שלי בפייסבוק תגלו שהוא בקושי פעיל עם מעט מאוד תנועה של לייקים ותגובות. אם תחפשו שירותי עיצוב בגוגל, אני בספק אם אופיע בעמודים הראשונים.
רשימת התפוצה שלי מורכבת מרשימת הלקוחות והם זוכים לקבל ממני ממני ממיל אחת לחצי שנה…….. אז איך זה קורה??
חילונים או גויים קוראים לזה "היקום". היקום מזמן לנו הזדמנויות ללא סוף ואנחנו צריכים לראות ולקטוף אותן בזמן.
אך אני, כאשה מאמינה, רואה בבירור את ההשגחה של בורא עולם, בידיעה מוחלטת שהוא הזן והמפרנס לכל. וכמובן מודה לו מחדש על כל הזדמנות שניתנה לי.
לסיכום, מהו המודל השיווקי שלי??
קבלו את עשרת הדיברות של סטודיו JACOBSON
- אמונה בהשם. לא להיות טרודה בענייני הפרנסה.
- השתדלות אמיתית ואילו הקטנה, מייצרת תנועה בעסק.
- עשייה גוררת עשייה. מיתוג גורר מיתוג נוסף, ואתר מוביל אותי ל-2 אתרים חדשים.
- מאמינה בשירותים שלי. במחירים שלי. בערך שאני נותנת. (ומשתדלת תמיד לתת קצת יותר ממה ששילמו לי עבורו)
- לא מפחדת לפטר לקוחות. למדתי לזהות את אלו שהם "שודדי אנרגיה וזמן" ולהתרחק מהם, יש דברים חשובים יותר מכסף.
- לכוון לחזון עסקי + כתיבת ייעדים חודשיים. ממה החודש מורכב וכמה אני רוצה להרוויח.
- לשחרר באהבה. גם אם עסקה לא יצאה לפועל. או שיצאה ונתבקשתי לעשות החזר כספי, אני עושה זאת באהבה ובהבנה. ומבינה שמה ששלי -שלי. ולא ניתן לקחת ממני. ומה שלא שלי, יבוא בדרך קשה, יאבד, יילקח או יינזק. לכן אין טעם לרוץ אחריו.
- יושרה פנימית היא קודש מבחינתי. נאמנות כלפי עצמי וכלפי הלקוחות, למוסר שלי ולקווים האדומים שהצבתי לעצמי. אין תועלת בלרמות או לגזול.
- גישת שפע. אין לי מתחרים, יש לי קולגות. מאמינה שיש מספיק הזדמנויות לכולם, מספיק פרנסה לכולם. לכל מעצב סגנון וטעם משלו וזה מה שהופך כל אחד מאיתנו לייחודי במינו, לכן אין באמת תחרות.
- מפעילה עסק כשר. הן מבחינה המוסרית (עובדת עם תוכנות אדובי ופונטים שנרכשו כדין) והן מבחינה הדתית: העסק מפריש חומש לתרומות (20% מההכנסות), העסק סגור בשבת.
